Livdecoration staat in BN de Stem van 25 Oktober 2011

Posted by on Oct 31, 2011 in Livdecoration | No Comments

Livdecoration staat met groot krantenartikel in BN de Stem.

Geschreven door: Susanne Buijze

Ze is er maar druk mee. Sinds mei dit jaar heeft de jonge Oosterhoutse Linda Vingerling haar eigen onderneming: Livdecoration is de naam. Het bedrijf is vooral gespecialiseerd in verkoopstyling. Daarmee springt Linda in een gat in de markt. Net als vele anderen met haar, want ‘woningstyling’ is booming bussiness in de moeilijke economische tijd. Maar wat is het eigenlijk? Vingerling ,,Het houdt in dat ik te koop staande woningen aantrekkelijker maak voor een breed publiek. Ik neutraliseer kamers door er dingen weg te halen en soms te vervangen door andere dingen. Of ik geef kamers andere kleuren en andere stijlen. Op die manier is de kans dat het huis verkocht wordt, veel groter.”

,,Het komt vaak voor dat een verkoper moet zakken in vraagprijs. Sommige mensen verzamelen veel spullen. Zij hechten er waarde aan, maar voor anderen zijn die spullen vaak gewoon rommel. Dus moet het weg om een huis ook voor kopers de moeite waard te maken.”

 

Vingerlings creativiteit komt overal in terug. Zoals in dit Volkswagenbusje; afgelopen zomer ging ze ermee op vakantie.

Verkoopstyling is in Amerika allang een groot begrip. Bijna alle huizen worden daar verkocht met behulp van een verkoopstylist. Vingerling: ,,Het komt in Nederland weleens voor dat er in één straat drie huizen te koop staan. Dat maakt de kans dat een huis verkocht wordt, erg klein. Het is nu zelfs zo erg dat Funda laatst een record aantal huizen te koop had staan: 250.000 woningen wachtten op een nieuwe eigenaar!”

Best slim dus om met een bedrijf als Livdecoration te komen. Maar waar begin je als jong ondernemer? Vingerling: ,,Toen ik mijn bedrijf begon, heb ik flyers, visitekaartjes en een presentatie in elkaar gezet. Daarmee ben ik makelaars in de omgeving van Oosterhout afgegaan. Bij een aantal had ik succes.”

De samenwerking met makelaars helpt Vingerling op een snelle manier aan nieuwe klanten. ,,Ik kan de mensen helpen bij de verkoopstyling van hun oude woningen en interieuradvies geven voor hun nieuwe huis.” De makelaar verdient niets aan de bemiddeling. ,,Het is ook in zijn belang dat huizen snel verkocht worden; dan heeft hij weer tevreden klanten.”

Vingerling erkent dat de inrichting van huizen een kwestie van smaak is. Wat de één mooi vindt, vindt de ander spuuglelijk. Hoe vindt je dan iets wat voor iedereen een huis meer gewild maakt? Vingerling zegt dat onderzocht is welke punten en regeltjes iets aantrekkelijker maken. ,,Het werkt echt”, zegt ze. ,,Ik heb een appartement dat tweeënhalf jaar te koop stond, gestyled. Daarna was het binnen dertig dagen onder voorbehoud verkocht.” Vingerling werkt samen met haar man Carlo. ,,Hij is fotograaf. Ik maak de woningen beter verkoopbaar en hij brengt het op de goede manier in beeld. Dankzij hem kan ik een totaalpakket aanbieden en hoeven mensen niet weer naar een ander bedrijf voor foto’s.”

Het is niet altijd gemakkelijk om als jonge vrouw van 24 een bedrijf te runnen. ,,Mensen hebben hun eigen mening, ze kiezen vanuit hun oogpunt de inrichting van hun woning”, vertelt Vingerling. ,,Soms is het dan moeilijk om ze te vertellen dat wat ze gedaan hebben, niet goed is voor de verkoop van hun huis.” Ook komt Vingerling situaties tegen waarin klanten haar laten langskomen, zodat ze kan vertellen wat ze van plan is. Achteraf besluiten ze dan om verder niet in zee te gaan met Livdecoration en zelf de veranderingen aan te brengen. Vingerling: ,,Tegenwoordig vertel ik niet meer tot in detail wat ik ga doen. Al doende leert men!”

 

 

Leave a Reply